VVD Bestuurdersvereniging

Bestuurdersvereniging Groningen contactpersoon Regiobestuur Jaap Borg

De VVD-Bestuurdersvereniging is in 1946 opgericht als ontmoetingspunt voor en van liberale gemeente- en provinciebestuurders. Inmiddels heeft de vereniging ongeveer 2500 leden en zijn alle gekozen en benoemde VVD-Bestuurders lid. De VVD-Bestuurdersvereniging is daarmee hét netwerk voor VVD'ers in het openbaar bestuur.

De vereniging stelt zich ten doel:

- de kennis en kwaliteit te bevorderen van het bestuur van het land, de provincies, gemeenten, waterschappen en andere organen waarvan het bestuur middels (in)directe verkiezing tot stand komt;

- de kennis en kwaliteit te bevorderen van gekozen en benoemde bestuurders die namens de VVD hun functie uitoefenen;

- de toepassing te bevorderen van de liberale beginselen als bedoeld in de statuten van de VVD in het openbaar bestuur;

- de verkiezing van bestuurders namens de VVD te bevorderen door financieel bij te dragen aan de verkiezingscampagnes van de VVD;

- het contact tussen haar leden te versterken en te verlevendigen.

Activiteiten

De VVD-Bestuurdersvereniging is uitgegroeid tot een ondersteunend apparaat voor haar leden en tot een platform voor kennisuitwisseling en discussie.

De vereniging organiseert twee keer per jaar een bestuurderscongres, waarbij het congres in het najaar traditiegetrouw een tweedaagscongres is. Daarnaast vinden gedurende het jaar informatie bijeenkomsten plaats over actuele politieke onderwerpen. In samenwerking met de Haya van Somerenstichting ontwikkelt en organiseert de vereniging trainingen en opleidingen voor politici en bestuurders.

De provinciale en functionele bestuurdersnetwerken van de vereniging organiseren regelmatig bijeenkomsten voor hun eigen doelgroep.

Tevens voorziet de vereniging haar leden van informatie over politieke onderwerpen, zoals de Liberale Wegwijzer voor de Omgevingswet of de Leidraad voor gemeentelijke verkiezingsprogramma’s.

Contactpersoon

In het regiobestuur Groningen is Jaap borg, oud-wethouder van Midden-Groningen de contacpersoon. Zijn e-mailadres is j.r.borg@home.nl